Friday, May 04, 2012

Bila Ujian Hebat Melanda Orang Mukmin, Maka Pertolongan Semakin Hampir

Marwa A'dil Bahar menjadi korban tentera Bashar Al-Asad, anak kecil ini telah disembelih tanpa perikemanusiaan. Mungkin ketika ini dia sudah menjadi ahli syurga. Bagaimana dengan kita?

Kanak-kanak perempuan ini telah menemui syahid, dia telah mati di bom pada tanggal 4 Mac 2012

Kanak-kanak lelaki ini bernama As-Syahid Hamza Bakur. Dia telah menjadi mangsa kekejaman tentera Dajjal Bashar Al-Asad. Sungguh menyayat hati...

Antara ribuan yang menjadi mangsa kekejaman tentera Dajjal Bashar Al-Asad. Mereka dibunuh dengan kejam dan mayatnya dibakar di Bukit Zawiyah, Bandar Idlib.

Lelaki tua ini juga menjadi sasaran tentera Dajjal Bashar Al-Asad laknatullah. As-Syahid ini bernama Abu Subhi Ad-Durrah. Semoga beliau memperoleh syurga Allah.

Disaat kita melihat ujian, fitnah dan kekejaman yang melanda umat Islam di akhir zaman ini Mari kita renung satu kata-kata seorang tokoh Ikhwanul Muslimin, Dr Raghib As-Sarjani, juga merupakan pakar sejarah dan pemikir Islam:-

"Bila mana kemenangan itu semakin hampir maka semakin bertambahlah ujian dan mehnah, sehingga apabila muslimin itu sampai ke satu tahap ujian yang paling berat dalam hidup. Maka pasti datanglah pertolongan Allah pada satu masa keadaan yang tidak disangka-sangka oleh orang muslimin walaupun orang-orang kafir."

Moga kata-kata ini menjadi inspirasi buat kita untuk melayakkan kita mencapai makam dan darjat keampunan disisi Allah serta meyakini pertolongan Allah itu semakin hampir.

No comments:

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...