Wednesday, May 06, 2009

Bersabarlah Wahai Sahabat!


Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari Neraka dan dimasukkan ke Syurga maka sesungguhnya dia telah berjaya dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.
(A’li Imran -185)

KEPADA teman-teman yang membaca post kali ini, marilah sama-sama kita mensedekahkan bacaan al-Fatihah kepada ayahanda tersayang Ustaz Faizal Abd Rahman yang telah kembali ke rahmatullah semalam iaitu pada 5/5/2009 hari Selasa.

Allahyarham Abd Rahman Yadun telah menghembuskan nafas terakhir pada jam 3.30 pagi dan telah di kebumikan pada jam 10.30 pagi waktu Malaysia. Allahyarham meninggal akibat sakit demam panas. Semoga Allah mencucuri roh Allahyarham.

Semoga Ustaz Faizal tabah dan diberikan kekuatan dalam mengharungi ujian yang begitu berat sekali, lebih-lebih lagi dalam suasana imtihan seperti sekarang.

Setiap yang datang daripada Allah pasti akan kembali menemuiNya. Kita juga yang masih hidup ini pasti akan dijemput kembali menghadapNya. Samada cepat ataupun lambat sahaja. Moga-moga kita dapat mempersiapkan diri dengan amalan-amalan soleh serta amal kebaikan agar amalan yang secicip ini akan memberatkan timbangan amalan kita di padang masyhar. Mudah-mudahan dengan timbangan amalan kita akan mudah kita masuk ke Syurga dengan rahmat Allah SWT.

Al-Fatihah buat ayahanda Allahyarham Abd Rahman Yadun.

No comments:

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...