Sunday, June 07, 2009

Indahnya Ciptaan Tuhan


BILA jiwa anda gundah gelana, saya sarankan agar anda supaya pandang dan renung ke langit.. Tengoklah sepuas-puasnya.. Lihatlah keindahan ciptaan Allah.. Langit yang tiada bertiang, terhampar luas..kebiruan..sungguh indahkan ciptaan Allah..

Diwaktu malam pula, anda boleh lihat bintang-bintang berkerlipan. Jika dizaman sekolah dulu, saya sering memandang ke langit di waktu malam. Merenung ke langit..melihat bulan yang terang serta mempesonakan..sambil ditiup angin laut yang bersepoi-sepoi. Sungguh nyaman sekali.. Berjuta-juta bintang yang boleh disaksikan. Lebih-lebih lagi, sekolah saya memang berdekatan sungguh dengan kawasan laut.

Tetapi, di Zaqaziq ini saya begitu jarang sekali melihat bintang-bintang bertaburan di langit. Mungkin Zaqaziq ini agak jauh daripada kawasan laut. Tetapi, jika pergi ke Iskandariah, Matruh, Dahab dan kawasan-kawasan yang dekat dengan laut terlalu mudah untuk menyaksikan bintang-bintang berkerlipan di dada langit.

Saya sangat rindukan bintang-bintang berkerlipan di waktu malam. Alangkah tenangnya jiwa…damainya hati..

"Ya Allah Ya Tuhanku, tenangkanlah dan damaikanlah hati ini selalu. Jauhkanlah hambaMu ini dari perasaan gundah gelana, keluh kesah, bimbang, sedih, putus asa... Bimbinglah..dan berikanlah aku petunjuk serta hidayahMu dalam aku meneruskan lagi perjuangan ini..."

No comments:

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...