Sunday, December 13, 2009

Bagaimana Islam Memerintah Negara?



Ideologi yang memisahkan agama dan urusan dunia semakin menular sehingga Islam hanya dianggap sebagai agama ritual. Benarkah Islam hanya mengutamakan ibadat semata-mata tanpa mementingkan urusan dunia seperti pemerintahan negara? benarkah Islam menindas hak bukan Islam dalam pemerintahannya?

Buku "Bagaimanakah Islam Memerintah Negara" mengupas secara jelas konsep dan bagaimana aplikasi Islam mentadbir dan mengurus negara berlandaskan prinsip keadilan, kebebasan dan mengutamakan kesejahteraan. buku ini juga menjawab tohmahan sekular yang mengatakan islam memerintah secara zalim, menindas orang bukan Islam dan tidak membawa kemajuan.

Sumber : Web Presiden PAS


*******

Di dalam kesibukan Tuan Guru Haji Hadi memimpin gerakan Islam PAS sempat lagi beliau mencoret sebuah buku karangan beliau “Bagaimana ISLAM Memerintah Negara?”. Buku ini sangat istimewa buat masyarakat Malaysia yang inginkan Islam terlaksana di bumi bertuah ini. Dasar Islam yang dibawa oleh PAS diterjemahkan di dalam pena karangan Tuan Guru Haji Hadi di dalam buku tersebut. Mudah-mudahan kita dapat memahami perjuangan Islam yang sebenar... Amen Ya Rabbal A’lamin...

Allahu Akbar!!

2 comments:

Ahmad Zulfadhli Zulkefli said...

buku nie wajar dibaca oleh pemimpin negara masa kini.. =)

psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

HALIMATUS SA'ADIAH BT MOHD.KASIM said...

ISLAM memerintah bukan diperintah..Allahu Akbar...Salam Ziarah.

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...